Jak uzyskać odszkodowanie za zmarnowany urlop? Sprawdź!
Wymarzony urlop w niczym nie przypominał wycieczki z oferty? Jako konsument masz prawo do uzyskania odszkodowania za zmarnowane wakacje! Wyjaśniamy co powinieneś zrobić w takiej sytuacji!
Zakwaterowanie pozostawiało wiele do życzenia, plaża była znacznie dalej, dodatkowe atrakcje nie były dostępne lub inne kwestie w ogóle nie zgadzały się z opisem kupionej wycieczki? Zgodnie z prawem oznacza to, że organizator nie wywiązał się z warunków umowy. Sprawdź, jak możesz ubiegać się o odszkodowanie lub zadośćuczynienie!
Jak zachować się na nieudanych wakacjach?
Jeśli podczas urlopu zauważasz rażące nieścisłości i odstępstwa od umowy, musisz niezwłocznie powiadomić o tym organizatora wycieczki. Ten powinien zagwarantować Ci poprawę warunków i/lub świadczenia zastępcze. Jeśli nie zajmie się tym do ustalonego przez Ciebie terminu, bądź nadal będziesz nieusatysfakcjonowany, masz prawo zrobić to sam i wystąpić o zwrot poniesionych kosztów.
Co można uzyskać za zmarnowany urlop?
Po pierwsze można wystąpić o obniżkę ceny, gdy np. standard zakwaterowania lub planowane atrakcje reprezentowały znacznie niższy poziom. Co więcej można ubiegać się o odszkodowanie (w przypadku szkód majątkowych, np. nieprzewidzianych wydatków) lub zadośćuczynienie (za szkody niemajątkowe, np. stres i utratę szansy na wypoczynek).
Organizator ponosi odpowiedzialność za wykonanie usług turystycznych objętych umową. Jeśli więc straciłeś dużo pieniędzy i nerwów na nieudanych wakacjach, walcz o odszkodowanie za zmarnowany urlop! Doświadczony radca prawny pozwoli Ci uzyskać stosowne zadośćuczynienie!