Jak skutecznie dotrzeć do klienta? Siła reklamy
Współcześnie reklama przybiera różnorodne formy – dawniej kojarzona była wyłączne z radiem, telewizją, ulotkami. Obecnie jesteśmy bombardowani reklamami z Internetu, na naszych skrzynkach emailowych. Czy to faktycznie skuteczne metody dotarcia do klienta? Okazuje się, że tak.
Reklamy internetowe działają obecnie na nieco innych zasadach niż jeszcze 8-10 lat temu. Dawniej nie było możliwości ich personalizowania. Dzisiaj specjaliści od marketingu mogą stworzyć reklamę do bardzo konkretnego grona klientów, określając ich wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania, płeć. Dzięki temu faktycznie trafia ona do osób, które mogą być nią zainteresowane. Oczywiście im bardziej konkretna grupa odbiorców, tym większa cena takiej reklamy – firmy jednak nie szczędzą finansów na reklamy w sieci wiedząc, że każdy z nas spędza przy komórce przy komputerze przynajmniej jedną godzinę dziennie.
Co z klasycznymi reklamami?
Wydawać by się mogło, że klasyczne formy reklamy nie są już wykorzystywane – właściciele agencji reklamowych przekonują, że jednak jest inaczej. Każdego dnia tworzą oni dla swoich klientów setki materiałów reklamowych, takich jak ulotki, wizytówki, torby reklamowe z nadrukiem, ale również kubki, smycze, foldery, katalogi. Zapotrzebowanie na tego rodzaju produkty jest olbrzymie, chociażby przy okazji targów czy eventów firmowych. Tworzenie materiałów reklamowych nie jest ani trudne, ani drogie – agencje reklamowe posiadają gotowe wzory konkretnych przedmiotów, a zadaniem zleceniodawcy jest jedynie dostarczenie logo w odpowiednim formacie i wszelkich informacji niezbędnych do stworzenia produktu.
Czy tworzenie takich materiałów reklamowych ma sens? Zdecydowanie tak – mniejsze firmy stale bazują na reklamie bezpośredniej.