Ciekawe

Jakie korzyści płyną z pozycjonowania lokalnego?

Bez dobrego marketingu nawet zakład oferujący najwyższej jakości usługi w rozsądnych cenach, może utonąć pośród ostrej konkurencji, która jest charakterystyką naszych czasów. Zwłaszcza, kiedy rynek ogranicza się do jednego miasta i jego okolic, należy dobrze zastanowić się nad reklamą.

Kiedy jesteśmy klientem, to szukając na przykład salonu fryzjerskiego czy mechanika, jesteśmy zainteresowani jak najmniejszą odległością, konkurencyjną ceną i renomą miejsca. Jesteśmy zabiegani, więc chcemy załatwiać sprawy blisko, szybko, tanio i dobrze. Najprościej w celu znalezienia najlepszej oferty korzystamy z internetu, dzięki któremu w najszybszy sposób przejrzymy najwięcej ofert.

Najpopularniejsza przeglądarka w Polsce, czyli Google

Od paru lat stosuje mechanizm, który wykrywa nasze położenie i przy wyszukiwaniu miejsc takich jak sklepy, firmy czy restauracje zwraca nam wyniki, które znajdują się w miarę sensownej odległości geograficznej, a także zostały wysoko ocenione przez innych użytkowników. W ten sposób unikamy sytuacji, kiedy szukając mechanika w Gdyni, pojawia nam się oferta z warsztatu samochodowego w Lublinie.

Dlatego prowadząc firmę wykonującą usługi lokalnie – na przykład zakład kosmetyczny, restaurację, gabinet masażu czy serwis rowerów warto zainteresować się pozycjonowaniem lokalnym.

Lokalne pozycjonowanie pod wieloma względami nie różni się od tradycyjnego pozycjonowania. To nadal głównie optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek i linki prowadzące do niej. Głównym zagadnieniem jest jednak dobry wynik w wyszukiwaniach związanych z lokalnymi frazami kluczowymi, to jest właśnie clou tego rodzaju pozycjonowania.

Konto Google Moja Firma

Sposobem, który może pomóc osiągnąć wzrost popularności witryny (a zatem przyciągnąć nowych klientów, spowodować wzrost szans na większy obrót) jest m.in. narzędzie oferowane bezpośrednio przez Google – konto Google Moja Firma, które pozwala na stworzenie wizytówki wyświetlanej później w wyszukiwarce. Za pomocą tego profilu użytkownicy, którzy już skorzystali z usług naszej firmy mogą wystawić nam opinie – im więcej pozytywnych wpisów zbierzemy, jednocześnie kreując nasz wizerunek, tym chętniej nowi klienci będą do nas zaglądać, wręcz zachodzi tutaj efekt kuli śnieżnej. Warto także zamieszczać dane teleadresowe firmy na portalach zrzeszających specjalistów z danej dziedziny czy też tworzących ich spis, ale także i na portalach regionalnych.