Dom i Wnętrze

Fotel biurowy – jak często wymieniać?

Kupując meble biurowe do biura, zwracamy uwagę na ich jakość, w końcu mają służyć przez kilka lat bez problemów. W którym momencie jednak należy wymienić fotel biurowy na nowy? Odpowiedź na to pytanie nie jest tak łatwa, jak mogłoby się wydawać.

Stan tapicerki

Pierwsza sprawą, na którą należy zwrócić uwagę, jest wizualny stan tapicerki. Fotele biurowe są najczęściej wykonywane ze skóry lub ze skóry i siateczki, która zapewnia lepszą wentylację. Przetarcia, plamy i rozcięcia są pewnym znakiem, że trzeba pomyśleć o wymianie. Na szczęście nie zawsze trzeba zmieniać wszystkie fotele obrotowe, czasami wystarczy wymiana samej tapicerki, co jest mniej kosztowne. Zanim jednak podejmiemy decyzję o wymianie tapicerki, należy upewnić się, że mechanizmy foteli działa bez zarzutów.

Stan techniczny mechanizmów

Fotele biurowe wyposażone są w liczne mechanizmy, na przykład mechanizm obrotowy, regulacji siedziska czy mechanizm podnoszenia. Mechanizmy te powinny działać płynnie, bez zacinania się. Jak sprawdzić ich stan? Najlepiej po prostu usiąść na fotelu, obracać się na nim, podnosić i obniżać jego wysokość i spróbować regulować siedzisko. Jeżeli mechanizm będzie się zacinał, to czas na naprawę lub na nowy fotel obrotowy.

Jak widać, nie ma określonego czasu, w którym należy wymienić fotele biurowe. Wszystko jest uwarunkowane ich stanem technicznym. Wymiana tapicerki lub niektórych mechanizmów jest opłacalna tylko przy droższych modelach foteli biurowych. Jeśli używamy foteli z supermarketu, to tego typu naprawy są nieopłacalne i odwlekają naszą decyzje o zakupie dobrego sprzętu. Natomiast czyszczenie tapicerki jest zalecane przynajmniej raz w roku. Skóra i ekoskóra jest czyszczona ręcznie, natomiast tapicerka z siateczki może być umyta wodą pod ciśnieniem i wysuszona. Chodzi nie tylko o czystość, ale również o zdrowie.