Zajęcia pozalekcyjne a formy spędzania wolnego czasu

Zajęcia pozalekcyjne a formy spędzania wolnego czasu

3 views
0

Każde dziecko ma prawo oczekiwać, że po lekcjach może w wybrany przez siebie sposób relaksować się i odpoczywać. Jedną z najbardziej lubianych przez pociechy form spędzania czasu wolnego są zajęcia połączone z rozrywką.

Nauka poprzez zabawę

Nie ulega wątpliwości, że eventy dla dzieci są zawsze odpowiednio dostosowywane przede wszystkim do wieku pociech. Dla maluchów skoncentrowanie uwagi przez dłuższy czas na wymagających maksymalnego skupienia zadaniach byłoby bardzo trudne. Dlatego zajęcia dla tej grupy wiekowej powinny być urozmaicane za pomocą zabawy.

Niezależnie od tego, czy będą to kursy języków obcych czy zajęcia artystyczne, należy zwrócić uwagę, żeby dzieci nie czuły się bardzo zmęczone, ponieważ to w znacznym stopniu obniży ich poziom przyswajania wiedzy. Efektywne nauczanie wymaga odrobiny odprężenia, relaksu, odskoczni i na pewno zakończy się sukcesem.

Kilka słów na temat roli eventów dla dzieci

Z eventami dla dzieci wiąże się szereg działań, dzięki którym pociechy nie tylko będą rozwijały swoje zainteresowania, ale także zdobędą dodatkowe umiejętności. Jest to o tyle ważne, że kształtuje osobność dziecka, posiada bezpośredni wpływ na stopień jego zaangażowania, a co więcej, zachęca je do zmobilizowania wszystkich sił.

Zajęcia pozalekcyjne są niejako na uprzywilejowanej pozycji, ponieważ biorące w nich udział dzieci przychodzą na nie z własnej woli, a to jest równoznaczne z tym, że są nimi zainteresowane. Warsztaty, kursy, fakultety – to nie tylko nauka. To także z jednej strony doskonały sposób na ćwiczenie spostrzegawczości, z drugiej natomiast na wyrabianie poczucia odpowiedzialności.

„Być artystą, być artystą, marzę ciągle, będąc dzieckiem”

Przeprowadzane z rozmachem eventy dla dzieci są w stanie wyłowić artystyczne talenty. Większość pociech nieustannie myśli o zostaniu gwiazdą, toteż zajęcia rytmiczne, wokalne, taneczne czy muzyczne cieszą się ogromnym powodzeniem. Zadanie rodziców w tym przypadku polega na wspieraniu dążeń dziecka.

Gra na instrumencie? Nie rozważajmy, czy w ogóle warto, tylko zastanówmy się, na jakim i pomóżmy dziecku wybrać. Szkoła muzyczna? Oczywiście. Taniec, śpiew, zajęcia baletowe? Proszę bardzo. Od czegoś trzeba zacząć, żeby później móc przekonać się, w jakim kierunku dziecko naprawdę jest uzdolnione. Wówczas można zapisać je na zajęcia pozalekcyjne pod kierunkiem specjalisty, bo jest duża szansa na to, że pociecha nie zrezygnuje i będzie spędzała wolny czas w taki sposób – pomimo wysiłku i zmęczenia – jaki najbardziej lubi.

Artykuł powstał we współpracy z Uniwersytetem Rozwoju