Urządzanie biura – 5 rzeczy, o których musisz pamiętać

Urządzanie biura – 5 rzeczy, o których musisz pamiętać

1 views
0

W pracy spędzamy lwią część swojego życia, dlatego warto zadbać o to, by czuć się w niej dobrze. Zawód dobrany do osobistych preferencji, wspaniały szef i duża wypłata to jednak nie wszystko. Trzeba jeszcze zapewnić sobie odpowiednią przestrzeń do pracy, dlatego w tym tekście prezentujemy pięć rzeczy, na które powinno się zwrócić uwagę przy urządzaniu biura.

1. Zadbaj o dobre samopoczucie

Spędzamy w biurze około ośmiu godzin dziennie, czasem zostajemy po godzinach i pracujemy w nim przez połowę doby. W trosce o swoją produktywność i zdrowie psychiczne powinno się zadbać o to, by wyposażenie biura pomagało przetrwać najcięższe chwile, zamiast dodatkowo człowieka przytłaczać. Dobrze jest umieścić w nim kilka rzeczy, które poprawią humor, ukoją skołatane nerwy i pozwolą na chwilę odpoczynku. To może być wygodna kanapa czy nawet piłka do ćwiczeń, ale też donice z kwiatami czy zdjęcia naszych bliskich.

2. Zadbaj o swój wizerunek

Pierwszy punkt jest najważniejszy, ale nie można przesadzić z dekorowaniem pomieszczenia biurowego, bo jest to jednak miejsce pracy, nie rozrywki. Biuro to obok stroju najważniejszy zewnętrzny element wizerunku profesjonalisty. Wyposażenie biura i atmosfera, jaka w nim panuje, ma duży wpływ na to, jak będziemy odbierani przez szefa, współpracowników oraz klientów. W tym kontekście równie ważnym aspektem jest zadbanie o czystość i schludność, więc wszelkie kosze na śmieci i kable powinny być dobrze ukryte przed wścibskimi oczami.

3. Dostosuj biuro do swojej branży

Trzecia sprawa to znalezienie balansu między swobodą w biurze, a dbaniem o swój wizerunek jako profesjonalisty, a następnie przeanalizowaniem tego pod katem branży, w jakiej się pracuje. Powiedzmy sobie szczerze, piłka do ćwiczeń i kolorowe dywaniki do jogi będą akceptowalne w branży kreatywnej, ale w gabinecie poważnego prawnika zakrawałyby na absurd i całkowicie dyskwalifikowałyby właściciela takiego biura w oczach jego współpracowników.

4. Pokaż, kim jesteś

Biuro to także wyznacznik miejsca w hierarchii w zakładzie pracy. Od tego, jakie biuro otrzymamy, zależy w dużej mierze pozycja, jaką zajmiemy w firmie. Jeśli szef działu wyznaczy nam coś, w czym na wyposażenie biura składają się dwa kosze na śmieci i biurko, raczej nie będziemy uchodzić za najważniejszą osobę w firmie. Niemniej jednak i o małą przestrzeń można zadbać w taki sposób, by wyglądała lepiej i wywoływała zupełnie inne wrażenie.

5. Funkcjonalność przede wszystkim

Dostosowanie biura do swojej osobowości, pozycji w firmie i wykonywanego zawodu jest bardzo istotne. Nie można jednak zapominać o funkcjonalności i przed rozpoczęciem dekorowania biura, warto zainwestować w wygodne krzesło, porządne biurko i odpowiednie oświetlenie.

Wiele potrzebnych artykułów do biura można znaleść na stronie http://lineatrade.net/.