Ecommerce dla początkujących

Ecommerce dla początkujących

1 views
0

Sprzedawcy internetowi mają nie lada orzech do zgryzienia. W szczególności ci, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z internetowym biznesem. Z jednej strony potrzeba towaru, ale w jakiej ilości? Na początku może być trudno ocenić niezbędne zasoby, a jeśli towar jest wielkogabarytowy czy też stosunkowo drogi, kupno zbyt dużej ilości okazuje się przynosić sporo problemów. Do tego potrzebna jest przestrzeń magazynowa. Pośród modeli stosowanych przez sprzedawców internetowych, swoje miejsce znalazł dropshipping.

Na czym polega dropshipping?

Model ten polega na przekazaniu w ręce dostawcy całego procesu wysyłki towaru. Korzyści, jakie przynosi taka forma to brak konieczności zamrażania kapitału firmy w towarze. Wyeliminowanie problemu związanego z organizacją przestrzeni magazynowej. Sprzedawcy zyskują na takiej formie, bo nie muszą martwić się o to, że zostaną z nadmiarem towaru, który trudno będzie sprzedać bądź na daną chwilę braknie im produktów najlepiej się sprzedających, przez co mogą stracić w oczach aktualnych, jak i potencjalnych klientów.

Jak każde rozwiązanie i w tym wypadku są dwie strony medalu

Przede wszystkim sprzedawca staje się uboższy o jedną z form reklamy, czyli możliwość zastosowania swojego logo, danych firmy, na opakowaniu towaru. Nie ma również nieograniczonego kontaktu z klientem, jak i musi wypracować odpowiedni poziom komunikacji z dostawcą, by nie doszło do niepowodzeń na linii zamówiony produkt u sprzedawcy – wysyłka przez dostawcę. Mimo wszystko model ten doskonale sprawdza się, głównie w małych firmach, które szukają oszczędności, ale nie kosztem zysków i działań, na których zdecydowanie nie można oszczędzać. O tym, jak wiele możliwości daje omawiane rozwiązanie, wystarczy się przekonać poszukując w Google wedle hasła ‚dropshipping hurtownie‚. Nie tylko hurtownie korzystają na tak skonstruowanej formie sprzedaży internetowej. Czy jest to w takim razie opcja nie do odrzucenia? Na pewno do wzięcia pod uwagę przez każdego e-biznesmena.